onsdag 11. mars 2009

Prosjekt: Strikkejakke


I fjor sommer fikk jeg det plutselig for meg at jeg ville strikke denne jakka. Fant den i NU 14/08, men det kommer fra Dale Design.

Valget stod mellom vanlig erm eller pufferm, og jeg valgte puff, for det så litt fint ut. Kjøpte Lerke garn (fra Dale), syns det var utrolig godt å strikke med. Vanskelig å velge farge, men endte med en gråblå. Angret litt på det, men jeg begynner i hvert fall ikke på nytt! Garnet ble kjøpt på
Veslestua, der handler jeg når jeg kan!

Å strikke fram og tilbake er ikke det mest spennende, det tar så mye tid! Men så ble det overraskende jevnt.
I mønsteret står det at kraven skal strikkes til den er 18 cm lang. Siden jeg syns det var for mye, avslutta jeg etter ca 8 cm. Med det resultatet at kraven nå er for stram og ikke vil ligge pent bakover, men helst henge forover. Grmpfh!! Vet at jeg må ta opp for at det skal bli fint, og nå er alt ferdigmontert. Uansett så passer den jo ikke i det hele tatt nå, maven er for stor. Og det er også mulig at jeg i latskapens ånd har strikket hele jakka for kort, og at den aldri vil passe.





1 kommentar: