fredag 5. juni 2009

Sengeteppe oppstart

Selv om jeg ikke har fått noen prosjekter ferdig i det siste, så verker jeg i fingrene etter å starte på et nytt. Stoffet fra Kathrines Quilte stue, som skal bli til et sengeteppe, har i det siste ligget framme. Det er alltid litt spennende å begynne på noe nytt, finne ut hvordan det skal bli osv. Jeg har kjøpt noe quiltemønster, bla Turning twenty, som skal være så himla enkelt og stoffeffektivt, men holder meg til det vanlige allikevel. Det blir vanlige lapper, satt sammen uten system.

Spørsmålet ble til slutt; skal jeg bruke mange små eller få store? Det tegnes og settes inn tall.. Totalt 20 stoff. 12 av hver eller 4 av hver?


Å ta hull på en stoffpakke er skummelt. Skjærer jeg den første biten feil, eller har jeg regnet feil, så er "alt" ødelagt.

Steg 1 er i hvert fall unnagjort! Mønsteret er bestemt, men lappene må jo legges ut også, og alt er ferdig stryki. Nå skal det skjæres!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar