onsdag 18. mars 2009

Heia, Sverige!

Jeg syns svenskene er bedre enn oss til så mangt. Rojalist som jeg er, så må jeg si at jeg heier mer på Victoria enn vår egen Mette-Marit, GP sangene er bedre, prisene er lavere, godis er billigere og ikke minst, billigere vin.

Bygglov på TV4 pleier jeg ofte å få med meg. Syns det er et program som gjør mer ut av seg enn andre oppussingsprogram, de går litt dypere i ting og viser mer oppussing, ikke bare utenomsnakk. Ofte er det en historie bak oppussingen også, ikke like dramatiske som Ekstrem oppussing, men allikevel nok til å gjøre inntrykk på meg.

Programlederne er bra, uten å gjøre for mye ut av seg sjøl. I forhold til Norges styggeste rom på TV3, hvor det for det meste går ut på å vise hvor pen Kathrine Sørland er. Enig i at dama er pen, men det er ikke derfor jeg ser på programmet! Hva er poenget med å vise henne på en parkett-catwalk i et byggevarehus? Det er oppussing, før- og etter jeg vil se! Syns forøvrig at hun burde holde seg til modelljobbingen, og ikke programlederjobbing. Det fikser hun ikke særlig godt.

Foto: TV4

En annen ting med Bygglov er at de lager realistiske hjem, som eierne antakelig ikke går lei av med det første, eller vil gjøre om med en gang de er ute derfra. Tid for Hjem på TV2 skal alltid lage så utrolig fantastiske, spektakulære, moderne interiører. Hvem er det som kan bo sånn over tid? Lenge brukte de ikke norske interiørdesignere heller, noe jeg syns er snevert tenkt i Norge. Må også nevne at de lagde en vanndam/fiskedam i en liten have hos en barnefamilie. Det er barnevennlig, det! Not.

Nei, jeg heier på Sverige!

1 kommentar:

  1. Også har de kulere klesbutikker, utesteder som serverer mat til kl 3 og ord som polis, tull og skådis.
    Litt pinglete mannfolk da...

    SvarSlett