fredag 20. mars 2009

Fredag! Og handlerapport

I går gikk turen endelig til Stoff og Stil. Som så mange andre er jeg veldig fornøyd med katalogene derfra.


Mye stod på handlelista, og etter lang tids kjøring i kø var vi framme. Og der var vi jammen meg ikke aleine! Tydelig at torsdag og langåpent var populært. Kanskje på tide å få seg en butikk nærmere Oslo?

Jeg skulle ha stoff til et sengeteppe, bakside til et annet sengeteppe, diverse mønster, kanskje stuegardiner og helst stoff til en stor pute til verandaen. Men i kaoset var det ikke lett å finne fram, og enda vanskeligere å få noe hjelp.

Fikk god hjelp av superkollega og fikk satt sammen stoff til et sengeteppe. Veldig fornøyd med det! Det er noen av de samme stoffene som på bildet i katalogen. Ville egentlig ha 9 stoffer og bruke en Sudoku som utgangspunkt, men det var vrient å få satt sammen så mange. Det ble 6 fine i stedet.
Mønster til elefanten fikk også være med hjem, sammen med mønsteret til soppene og marihøna. Garn hadde jeg ikke sjanse til å rekke å finne fram. Mamma hekler - så jeg håper å kunne sette henne i gang i helga!

I tillegg har jeg ønsket meg dette leketeppet til den nye babyen. Mønsteret hadde de ikke flere igjen av. Jeg vil ha akkurat den kombinasjonen som på bildet og ba pent om litt hjelp til å finne fram. Men neida.. "De skal ligge der borte. Ja, men de er ikke er. Nei, men det skal de være. Men de er jo ikke der!" Slår opp i basen.. "Vi skal ha 13 meter av det stoffet. OK, det hjelper meg ingen ting, for jeg finner det ikke!" Noen ting er tydeligvis enklere å kjøpe på nett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar