søndag 19. juli 2009

Babette

I går kom jeg over bildene av et heklet teppe "Babette". Mulig det er jeg som er treg, men jeg har aldri sett slike tidligere. Har kikka litt rundt på nettet, og er plutselig medlem på Ravelry også. Aldri hørt om det før heller. Mye rart jeg dumper borti for tida ...
Men synes dette var utrolig fint! Morsomt med ulike størrelser på rutene, og supre farger på akkurat dette. Mange som bruker mye restegarn, og det kan fort bli for rotete og glorete, syns jeg. Jeg har kjøpt mønsteret til en Babette nå, men kan jo ikke begynne på enda ett nytt prosjekt før jeg har noe ferdig.. Men en gang har jeg lyst til å lage et slikt!
Det ser forresten ut som det er tett i tett med enkle staver, og ikke stavgrupper som på bestemorrutene.

(Bildet er lånt fra lindamade på flickr)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar