mandag 27. juli 2009

Bestemorruter del III


Da er jeg endelig ferdig med å hekle alle lappene til teppet mitt. Det ble 120 tilsammen. Og det har gått med ca 25 nøster med garn. Skal sette sammen lappene 10x12, da blir det ca 125 cm x 150 cm. Nå gjenstår bare å feste trådene på 78 lapper, og det er ikke mindre enn 12 tråder på hver lapp. Dvs 936 tråder. Og etterpå skal det hekles sammen, og hekles rundt. Dette syns jeg ikke passer særlig godt å gjøre verken i bil eller på camping, så jeg har laget meg et nytt hendig prosjekt til tur.


Det blir et babyteppe. Også dette i Falk garnet, naturfarget. Det er så mjukt og deilig garn, så jeg håper det blir bra. Har ikke helt tenkt ut mønsteret ennå, men det tar jeg på sparket!

Forresten; jeg leste en oppskrift på bestemorruter til dobbeltseng. Med vanlige lapper á 4 runder trengtes det 1330 lapper!

1 kommentar:

  1. Litt av en jobb du har foran deg:) Det er alltid når monteringen gjenstår at jeg finner ut at jeg må begynne på et nytt prosjekt, og det er skikkelig tiltak å få gjort det ferdig. Men HERLIG når det er gjort. Teppet ditt blir iallfall kjempefint, og det blir sikkert babyteppet også! Ha en fin uke! Klem B:-)

    SvarSlett