fredag 13. november 2009

Johan Theorin - Skumringstimen

Skumringstimen er den første boken av fire, som Johan Theorin har skrevet fra Öland. Det skal komme en fra hver årstid, og dette er høsten.


For 20 år siden blir lille Jens borte fra besteforeldrenes hus på Öland. Han ble aldri funnet, men det ble konkludert med at han druknet. Nå er det en engasjert bestefar og hans kamerater som prøver å løse gåten, og Jens´ mor vender endelig tilbake for å få ro i sjelen.

Jeg likte boka veldig godt, kanskje enda bedre enn nr 2 som jeg har lest tidligere i år (Nattfokk, det er boka om vinter). Godt skrevet, veldig god framdrift og overraskende slutt. Happy ending? Det skal ikke jeg svare for. Men boka anbefales!

Og jeg gleder meg til bok nr 3 kommer ut, den skal da være fra våren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar