tirsdag 26. januar 2010

Hva skjer a, Haakon?

Kong Haakon (konfekten) er lansert i ny drakt, med nye biter og store annonsekampanjer før jul. Jeg har gleda meg som en liten unge til å smake den, og endelig fikk jeg sjansen! Kjøper ikke store, dyre konfektesker til lørdagsgodteri, så jeg måtte jo vente til vi fikk en.

Og nå er jeg bare så snøskuffa. Det vanlige lokket er borte og er erstattet med et løst lokk. Beskrivelsen av hver bit ligger med i egen brosjyre, ikke trykt på innsiden av lokket! Mye av konfektsjarmen for meg er jo å studere oversikten for hver bit, og bruke litt tid på å velge. Se hva som ser fristende ut, for så å lese på den; skal jeg ta sjansen og prøve?



Men slik studering ble det ikke nå. Esken var også uvanlig ryddig lagt opp, skal de spare tid i pakkingen av konfekt nå, er det rasjonalisering på gang?

Min store favoritt Mandelsplitt så annerledes ut og jeg syns den smakte annerledes også.

Tror nesten jeg kan si at Valnøtt (marsipan og valnøtt) er min nye favoritt i esken.


Til tross for stor skuffelse, så er nok Kong Haakon fortsatt favorittkonfekten min. Sfinx syns jeg er mest tull og enda mer tull syns jeg det er med "hermekonfekt". Dessertsjokolade derimot, den syns jeg er god, men vet ikke om den regnes for konfekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar