mandag 14. desember 2009

10 dager igjen

Har begynt på noe av julegodisen i dag, men det blir ikke lista opp som noen av slaga, det består jo stort sett av sjokolade. Dette er ingrediensene til Rocky Road:

Ingen av disse er dårlige aleine, så kombinasjonen bør også bli bra. Den er ikke delt opp ennå, men jeg antar at det holder med små biter!

300 gr kokesjokolade
1 pose dumle karameller
1 håndfull mini marshmellows
2 dl salte peanøtter eller andre nøtter

Sjokoladen smeltes i vannbad (jeg brukte mikro). Jeg delte karamellene og marshmellowsen (fant ikke minivarianten), og hakka nøttene grovt. Alt blir blanda inn i sjokoladen, og helles raskt over i form, ca 20x20 cm. La stå kaldt (bør ikke stå i kjøleskap), og deles opp før servering.

En Ikeatur på fredag gjorde at jeg endelig har fått hvite gardiner i hele stua. Synes fortsatt at det er veldig hvitt, men syns også at det er veldig fint. Hengte på pepperkaker her også, for å få litt julefeeling, men de forsvinner etter jul. Gardinene blir nok hengende oppe.

Familiebildene i sort/hvitt er nå komplette, bildet av Sigrid er hengt opp.

Tonje Hurum har tatt brudebildet av oss og portrettet av Synnøve. Vi var veldig, veldig fornøyde med henne på begge fotograferingene.



I bryllupet vårt var Amy hos Sjarm med Tonje som lærling og det er hun som har tatt bildet av Sigrid. Hun holder til i nærmiljøet så vi syns det var fint å kunne bruke henne. Det eneste som er dumt er at hun har mørkere bilder eller utskrifter, så bildet av Sigrid er mye mer metta enn bildet av Synnøve.

1 kommentar:

  1. Nå måtte jeg nesten smile litt. Er jeg en av de store bloggerne? Det har jeg ikke skjønt ;). I så fall er jo det hyggelig. Jeg føler meg da som en helt vanlig blogger, hverken fått noe spalteplass i ukeblad eller noe slik - som de virkelig populære bloggerne ;).

    Jeg er i grunnen mer en sånn utbrent lærer som prøver å krabbe seg tilbake til normallivet igjen - og blogging er en hyggelig og sosial aktivitet som jeg kan sette grenser for selv. Noe positivt og lystbetont for meg, selv om jeg har fått noen kommentarer på at det kan jeg liksom orke, men ikke gå på jobb hver dag. Dessuten er det så positiv atmosfære her ute. Damer som er hyggelige og gir fine tilbakemeldinger til hverandre. Når jeg ikke orker å være så mye ute bland folk, så er dette forumet veldig egnet for å være sosial.

    Gått av banen!!! For et kakehav. Åhhhh! Jeg ELSKER kaker, julekaker, formkaker, ostekaker, sjokoladekaker, boller, lussekatter + alt som kan krype og gå av godteri - SÅ jeg er ikke noen vanlig lowkarbo. Jeg tester for første gang - er alltid spennende å sette seg inn i noe nytt. Jeg må bare gå litt ned - så er det på karbolivet igjen ;). Heldigivs ;).

    Hei ho, må denne kvelden bli god, den 15. kvelden i Blåfjell - eller hvor man måtte befinne seg.

    SvarSlett