lørdag 12. desember 2009

10. slaget - Ingunns perfekte kokosboller!

For to år siden ble jeg en av de få innvidde som får ta del i Ingunns perfekte kokosboller. Hennes kokosboller har vi spist siden vi var små, men hvordan de blir laget har vært et stort mysterium. Men nå kan jeg lage de sjøl, og gjør det gjerne. De smaker alt for godt, og holder seg lenge i fryseren. Må nesten si dessverre, for det gjør at de kan spises lenge etter jul. Neste år bør jeg lage halv porsjon, for det er ikke bra for meg det her.

Oppskrifta er hemmelig, og hvis jeg forteller det blir jeg nødt til å ta livet av dere etterpå. Hehehe.. Men her finnes både kjente og ukjente ingredienser, litt søl og selvfølgelig kokos og sjokolade.

I dag skal vi feire ei tante på 60 og en onkel på 70. Og det på bursdagen til ei annen tante. Min første hjemmelagede likør blir derfor med som gave til sistnevnte. Den ble søt nok, men er nok ikke særlig sterk. Håper den faller i smak! Blir mer likør neste år, men jeg må huske å samle flasker. Og vi må huske på å drikke mer brennevin så jeg får flere flasker!

1 kommentar:

  1. Så hyggelig at du kom innom meg en tur og la igjen en så kos kommentar! Blir så glad vettu`:)

    Du, de kokosbollene hadde ikke blitt gamle her altså.........de ser altfor gode ut ja. Alt som smaker sjokolade er skammelig godt:))Tenker tante blir glad for likøren også...........og kanskje vel så greit at den ikke er så sterk??;)

    Ha en finfin søndagskveld:)))

    SvarSlett