fredag 15. januar 2010

Gaver

Jeg har ikke gjort ferdig sengeteppet til helgas brudepar. Litt fordi jeg er usikker på om det vil passe inn i stilen hos dem, og litt fordi jeg er veldig uinspirert på syfronten. Da ble det heller en strikket pute i tillegg til glass fra Lene Bjerre.

Puta er strikket i Oda garn fra Europris, innerpute fra Kremmerhuset. Jeg har lagt opp 78 masker på pinne 4,5, og brukt 8 masker i hver flette, med 8 vrange masker mellom flettene. Perlestrikk i ramme rundt, og glattstrikk på baksiden.

Er egentlig godt fornøyd med resultatet. På kort tid hadde jeg plutselig tre puter i produksjon, men foreløpig bare denne som er ferdig. Jobben ble forøvrig unnagjort på et par kvelder og en biltur tur/retur Lillehammer.
Etter at bladtørka slo inn her, havna denne store bunken med blader på trappa mi! Snakk om bra overraskelse! Tusen takk, Irja!

En veldig fin blomst kom også på døra, fra en veldig fin nabo. Tror det er en alpefiol, og det er nå den eneste blomsten som bryter grønt og hvitt her hjemme. Den får lov til å bo på kjøkkenbordet, unna Sigrids store rekkevidde; begynner nå å rydde unna ting på lave bord og blomster på gulv, har finni ut at vi har fått en skikkelig klåmark!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar